به علت فیلتر، آدرس سایت را عوض نمودم، آدرس جدید:
www.ForFreeIR1.blogspot.com

۱۳۸۵ دی ۱۴, پنجشنبه

اعتراض به نرخ بالای مکالمات تلفن همراه

برخی از دارندگان تلفن همراه طی روزهای اخیر در اعتراض به آنچه نرخ بالای مکالمات تلفن همراه دانسته اند SMS اعتراض آمیزی را وارد شبکه تلفن همراه کردند. SMSای با متن «برای اعتراض به گران بودن مکالمات تلفن همراه در ایران 15 دی ماه 8 میلیون مشترک تلفن همراه هماهنگ با هم فقط برای یک روز موبایل های خود را خاموش خواهیم کرد» در شبکه تلفن همراه در حال پخش شدن است.

در همین رابطه سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با ارزان دانستن نرخ مکالمات تلفن همراه در این باره گفت؛ گرانی امری نسبی است و قدر مطلق ندارد. علاوه بر این، نرخ مکالمات تلفن همراه در ایران در میان کشورهای عرضه کننده خدمات تلفن همراه نه تنها گران نیست بلکه ارزان هم هست.

عباسعلی ابوالفضلی با اشاره به گزارش مشاوران فرانسوی این وزارتخانه افزود؛ ایران یکی از کشورهایی است که نرخ مکالمات تلفن همراه آن در حد بسیار پایینی قرار دارد و این یکی از دلایلی است که بخش خصوصی خارجی فعال در این زمینه در پروژه های مخابراتی کشور سرمایه گذاری نمی کند.وی با بیان اینکه نرخ یک دقیقه مکالمه تلفن همراه اکنون 447 ریال است خاطرنشان کرد؛ براساس آخرین اطلاعات ارایه شده توسط شرکت زیمنس آلمان نرخ یک دقیقه مکالمه تلفن همراه ایران در ساعات پیک در بین 148 کشور با مبلغ 5 سنت در رتبه 140 قرار دارد.ابوالفضلی در خاتمه تصریح کرد؛ ما قبول داریم که وجوه اولیه و ودیعه تلفن همراه در ایران گران است آن هم به این دلیل که سرمایه اولیه برای توسعه شبکه وجود ندارد.

بن مایه: سایت کارگزاران

پالس تلفن ثابت تقریبا 3 دقیقه ای 5 تومان است، تلفن همراه تقریبا دقیقه ای 50 تومان. به عبارتی نرخ هر پالس تلفن همراه نسبت به تلفن ثابت 30 برابر است. با همه ی این تفاسیر آقایان می فرمایند ارزان است!
برای کارمندی که درآمدی حدود 300 دلار در ماه دارد، پرداخت 5 سنت به ازای هر پالس تلفن همراه ارزان است؟
حقوق را به تومان پرداخت می کنید، ولی مبلغ قبوض را به دلار توجیه می کنید؟!

همگی در اعتراض جمعه 15 دی ماه شرکت خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: