به علت فیلتر، آدرس سایت را عوض نمودم، آدرس جدید:
www.ForFreeIR1.blogspot.com

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

تفاوت‌های سید حسین و رکسانا؛ از ایالت داکوتا تا ولایت کاشان



آفتاب: مقایسه رفتار دوگانه رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد در قبال «سید حسین موسویان» و «رکسانا صابری»، حیرت و سردرگمی ناظران و فعالان سیاسی را در پی داشته است.

دو سال پیش در همین روزها سید حسین موسویان عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولان وزارت اطلاعات بازداشت و چند روزی را بازجویی شد. با آن که دستگاه قضایی طی چند نوبت موسویان را از تمام اتهامات وارده مبرا شناخت و او را صرفاً به جرم نگهداری چند سند محرمانه شماتت کرد؛ با این حال آقای احمدی‌نژاد هیچ‌گاه از حملات تند خود به این دیپلمات کهنه‌کار عقب‌ ننشست. طرفه آن‌جاست در حالی که در پرونده موسویان ابداً اتهامی به نام «جاسوسی» مطرح نبود و مقامات دخیل در پرونده از جمله وزیر اطلاعات و سخنگوی دستگاه قضایی هیچگاه از وجود چنین اتهامی در پرونده موسویان سخن نگفتند؛ رئیس‌جمهور محترم در «جاسوس» دانستن موسویان تا آن‌جا پیش رفت که به شدت به دستگاه قضایی حمله کرد و این اواخر نیز خواستار برخورد در حد «اعدام» با موسویان شد!

دو سال پس از آن پرونده و سخنرانی‌های آتشین آقای احمدی‌نژاد علیه موسویان؛ دفتر رئیس‌جمهور در حالی بیانیه‌ای جالب در حمایت از «رکسانا صابری» صادر کرده است که تصادفاً این دفعه در پرونده این متهم، هم اتهامی به نام «جاسوسی» وجود دارد و هم دستگاه قضایی او را «مجرم» شناخته است. به عبارت دیگر در حالی که معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی متهمی به نام رکسانا صابری را «جاسوس» می‌دانند و او رسماً طبق قوانین جمهوری اسلامی محکوم شده است؛ آقای احمدی‌نژاد از بی‌عدالتی در قبال او ابراز نگرانی می‌کند و از دادستان تهران می‌خواهد شخصاً مراقبت کند که کوچکترین حقی از این خانم خبرنگار ضایع نشود. با این حال همین آقای احمدی‌نژاد در پرونده حسین موسویان و در حالی که دستگاه قضایی رسماً او را از اتهام جاسوسی مبرا دانسته است؛ طی چند نوبت شخصاً به میدان می‌آید، برای او حکم جاسوسی و اشد مجازات صادر می‌کند و حتی اذعان می‌نماید که درباره این پرونده با رهبر معظم انقلاب و ریاست دستگاه قضایی صحبت کرده است.

با توجه به این که رفتار دوگانه آقای احمدی‌نژاد و رسانه‌های منسوب به دولت در قبال دو پرونده ظاهراً مشابه یعنی پرونده حسین موسویان و رکسانا صابری باعث تعجب و سردرگمی برخی ناظران شده است؛ شاید مرور برخی از تفاوت‌های سید حسین موسویان و رکسانا صابری خالی از لطف نباشد:


تفاوت‌های «سید حسین» و «رکسانا»!

1- «رکسانا» متولد ایالت خوش آب و هوای داکوتا در ایالات متحده آمریکا است اما «سید حسین» متولد ولایت بد آب و هوای کاشان در اصفهان.

2- «رکسانا» حدود 30 سال در آمریکا زندگی کرده اما «سید حسین» حدود 30 سال به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خدمت کرده است.

3- طرفداران «رکسانا» آدم‌های خیلی خیلی دموکراتی چون باراک اوباما، هیلاری کلینتون، سناتور برون دورگن و سناتور کنت کنراد هستند حال آن که طرفداران «سید حسین» کسانی چون هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، سید محمد خاتمی، حسن روحانی و... هستند.

4- «رکسانا» دختر شایسته ایالت داکوتا بوده است حال آن که «سید حسین» نه تنها دختر شایسته نبوده بلکه اهل مسجد و منبر و گذاشتن ته‌ریش و خلاصه جبهه و جنگ بوده است؛ یعنی همان کسانی که بعضی از «دختران شایسته» را می‌ترسانند!

5- در پرونده «سید حسین»؛ دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات او را جاسوس نمی‌دانستند اما رسانه‌های حامی دولت معتقد بودند که وی جاسوس است. در پرونده «رکسانا» اما دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات او را جاسوس می‌دانند حال آن که رسانه‌های حامی دولت ظاهراً معتقدند او بیگناه است. البته طبیعی است که بعضی‌ها معتقد باشند هر چه که وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی می‌گویند، عکس آن صحت دارد!

6- «سید حسین» برادر شهید است اما «رکسانا» نه تنها برادر شهید نیست که ظاهراً حتی برادر هم ندارد.

7- حامیان اصلی «سید حسین» طی دو سال گذشته مطلقاً سکوت کرده‌اند اما حامیان اصلی «رکسانا» برای یک ثانیه هم نمی‌توانند ساکت باشند.

8- مادر رکسانا ژاپنی است اما مادر سید حسین از سادات طباطبایی است...

9- اسم «رکسانا» آدم را یاد جاهای شیک و خوش آب و هوا می‌اندازد اما اسم سید «حسین» آدم را یاد عزاداری و عاشورا و خلاصه گریه و غم می‌اندازد.

هیچ نظری موجود نیست: