به علت فیلتر، آدرس سایت را عوض نمودم، آدرس جدید:
www.ForFreeIR1.blogspot.com

۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

راهپیمایی چند صد هزار نفری دوشنبه 25 خرداد در اعتراض به نتایج انتخابات + تصاویر



دوشنبه 25 خرداد صدها هزار نفر در تجمع اعتراضی در مسیر بین میدان انقلاب و میدان آزادی تهران راهپیمایی کردند. این تجمع با حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی، محمدرضا خاتمی و غلامحسین کرباسچی برگزار شد.

در ابتدا گزارشی مبنی بر بروز خشونت بین ماموران نیروی امنیتی و تظاهرکنندگان منتشر نشده بود، ولی پس از مدتی خبر شنیده شدن صدای تیراندازی های پراکنده از سوی شاهدان عینی گزارش شد. در شبکه پرس تی وی هم گزارش شده که یک خبرنگار از فرار کردن مردم از صحنه تیراندازی خبر داد.

میرحسین موسوی که برای اولین بار از روز انتخابات در میان جمع حاضر می شد، از روی سقف یک اتومبیل برای حاضران در تجمع سخنرانی کرد و برای شرکت در انتخابات مجدد ابراز آمادگی کرد.

محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور پیشین ایران نیز در جمع معترضان به نقل از محمد خاتمی خواستار ابطال نتایج انتخابات و برگزاری انتخاباتی تازه شد.

او که پس از اعلام نتایج انتخابات به مدت کوتاهی از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد، در تجمع معترضان دولت را به تقلب و دستکاری آراء مردم متهم کرد و گفت: "ما تا زمان ابطال نتایج و برگزاری انتخاباتی تازه به حرکت خود ادامه خواهیم داد."

محمد خاتمی نیز با صدور بیانیه ای که پیش از تجمع تهران منتشر شد، از تظاهرکنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

بسیاری از طرفداران میرحسین موسوی با لباس های سبز رنگ یا با داشتن عناصری سبز رنگ در پوشش در تجمع حاضر شده اند و شعارهایی مانند "الله اکبر" و "موسوی، موسوی، رای مرا پس بگیر" را سر دادند.

این گردهم آیی در شرایطی برگزار می شود که وزارت کشور ایران حاضر به صدور مجوز قانونی برای برگزاری تجمع نشد و محمود عباس زاده مشکینی یکی از مدیران این وزارتخانه در روز دوشنبه 25 خرداد (15 ژوئن) اعلام کرد میرحسین موسوی را مسئول هر گونه تبعات این گردهم آیی دانست.

آقای موسوی شکایتی رسمی را نیز تسلیم شورای نگهبان کرده است که قرار است با دستور آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به آن "به دقت" رسیدگی شود.

بی بی سی










۴ نظر:

حمید گفت...

بسیار ممنون و سپاسگذار از فیلتر شکن و مطالب مفیدتان

اعتصاب غذای نامحدود گفت...

پیشنهاد مشارکت در سازماندهی و چگونگی‌ برگزاری اعتصاب غذای نامحدود در سرتاسر جهان

Unknown گفت...

سلام علی‌ عزیز

کجایی رفیق ، نگرانت هستم،لطفا یک خبری بده

,وبلاگ نویسان علیه اعدام گفت...

ما همه وبلاگ نویسان و همه فعالين حقوق بشر و سازمانهاي حقوق بشر را به پیوستن به این کمپين و به اقدام فوری برای توقف مجازات اعدام در ایران به طور کلی و توقف مجازات اعدام محمد رضا علی زمانی, آرش رحمانی پور؛ رضا خادمی, حامد روحي نژاد و ناصرعبدالحسینی به طور اخص فرا می‌خوانیم . .